Проєкт змін до Порядку проведення рейдових перевірок, Укртрансбезпека підготувала на основі експертного дослідження, яке проводилося спільно з експертами ГО «Інститут законодавчих ідей» та Міністерства відновлення.
Під час проведення дослідження було проаналізовано більше 300 судових справ, в яких оскаржувалися постанови Укртрансбезпеки, проведено інтерв’ю з представниками перевізників та посадовими особами відділів державного нагляду (контролю) ДСБТ.
Голова Укртрансбезпеки Євген Зборовський назвав головні зміни, які пропонується внести у діюче законодавство.
«Для боротьби з нелегальними пасажирськими перевезеннями Укртрансбезпека має отримати право притягати до відповідальності водіїв транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів без документів на підставі яких здійснюються перевезення та без державної реєстрації як суб’єкта господарювання, — заявив Євген Зборовський під час презентації аналітичного звіту. — Відповідні пропозиції відображені в проєкті Закону 11025».
Зміни до Порядку проведення рейдової перевірки (Постанова КМУ №1567) передбачають:
✅затвердження чек-листа перевірки та надання Міністерству відновлення права визначати вичерпний перелік документів, які може перевіряти інспектор;
✅повну цифровізацію процесу здійснення рейдових перевірок з подальшим впровадженням шаблону чек-листа;
✅автоматизацію системи звітності та інтеграцію її з базами даних Укртрансбезпеки;
✅приведення Порядоку до вимог Закону України «Про адміністративну процедуру».
За словами Євгена Зборовського, Укртрансбезпека розраховує на ухвалення цих змін упродовж поточного року.