Державна служба України з безпеки на транспорті за підтримки проєкту ЄС «Продовження підтримки комплексної реформи державного управління в Україні» (EU4PAR) провела опитування перевізників щодо поточного стану та шляхів покращення взаємодії. Опитування проводилось із залученням найбільш активних асоціацій перевізників, на базі колцентру Укртрансбезпеки та через пряме запрошення ліцензіатів.
Цифровізація як індикатор позитивних змін
Більшість респондентів довіряють Укртрансбезпеці: 61% оцінили рівень довіри на 4 або 5 балів за п’ятибальною шкалою, при цьому середній бал складає 3,6. Рівень прозорості Служби також оцінено високо. 66% респондентів поставили високі або дуже високі оцінки, із середнім балом 3,8.
78% опитаних відзначили покращення ставлення до ДСБТ, а 48% помітили зростання прозорості в діяльності Служби. Цьому переважно сприяла цифровізація послуг, що відмітили 67% респондентів, спрощення процесів отримання ліцензій, дозволів та проходження перевірок (56%), покращення якості послуг (51%), покращення комунікації і взаємодії (49%), підвищення прозорості та зменшення корупції (42%), підвищення професіоналізму персоналу (40%).1
Рис.1
Респонденти високо оцінили зручність доступних онлайн ресурсів: кабінет перевізника (4.4 з 5.0 балів), реєстр виданих та анульованих ліцензій (4.2 з 5.0 балів), реєстр виданих дозволів ЄКМТ (4.1 з 5.0 балів), реєстр міжнародних пасажирських маршрутів (4.0 з 5.0 балів).
Рис.2
Серед найбільш зручних послуг перевізники відмічають отримання витягу про видачу ліцензій (4.7 з 5.0 балів) та подання заявки на перетин кордону 18-60 для водіїв (4.7 з 5.0 балів).
Рис.3
На думку перевізників, покращення зручності та ефективності потребують здійснення позапланових перевірок (3.5 з 5.0 балів) та проведення рейдових перевірок на дорозі щодо дотримання норм габаритно-вагового контролю та режиму праці та відпочинку (3.8 з 5.0 балів).
Рис.4
Антикорупційні заходи
64% респондентів помічають заходи, які здійснює Укртрансбезпека у напрямку запобігання корупції. Серед таких заходів найбільш дієвими відзначили цифровізацію послуг (75%), покращення доступу до інформації про правила і вимоги (53%), посилення контролю за діяльністю персоналу (33%) та покращення механізмів інформування про порушення (31%). Втім, попри значну частку респондентів, які зазначили, що не стикались із неофіційними платежами - 74%, питання протидії корупції потребує подальшої уваги для повного усунення корупційних ризиків.
Рис.5
Детальніше з результатами опитування можна ознайомитися за посиланням.