Почастішали випадки впливу засобів радіоелектронної боротьби (РЕБ) на роботу смарт-тахографів.

Під дією РЕБ відбувається миттєве спотворення даних у пам’яті тахографа: змінюються геолокація, дата, часовий пояс та інші параметри.

Це може призвести до непорозумінь під час перевірок працівниками Укртрансбезпеки та іншими контролюючими органами в країнах ЄС.

У таких випадках необхідно дотримуватися порядку дій, передбаченого чинними нормативними документами:

1.Відповідно до Європейської угоди (ст. 13 Додатку «Контрольний пристрій») щодо роботи екіпажів транспортних засобів (ЄУТР):

-поки пристрій є несправним або функціонує неправильно, водій зобов’язаний зазначити на реєстраційному листку або на доданому листку (чи картці водія) всі дані, які більше не реєструються належним чином тахографом.

-це включає: прізвище водія, номер посвідчення чи картки, підпис, а також інформацію щодо періодів часу, які не були зафіксовані.

2.Відповідно до Наказу МІУ №340 (п. 3.2«Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів»):

-змінний період керування водія може бути збільшено понад норми у випадку непередбачуваних обставин (технічна несправність, затримки в русі, погодні умови, бойові дії, відсутність місць стоянки тощо);

-водій повинен зазначити на роздруківці тахографа характер і причину обставин не пізніше, ніж у момент прибуття до місця стоянки.

Як це працює на прикладі?

Якщо водій виявляє, що дата та час на роздруківці не відповідають фактичним даним, або зазначений час перебування за кермом має очевидні відхилення (наприклад – «999h9»), він повинен виконати описані вище дії та внести відповідні пояснення.

Таким чином, дотримання зазначеного порядку дій дозволить уникнути непорозумінь під час перевірок і підтвердити, що зміни в даних тахографа спричинені саме впливом засобів РЕБ.

Джерело