16.05.2023

Державна служба України з безпеки на транспорті
НАКАЗ

від 16.05.2023

№ 314

м.Київ

Про утворення Робочої групи з оцінювання
корупційних ризиків у Державній службі
України з безпеки на транспорті

 

Відповідно до статті 19 Закону України «Про запобігання корупції», Закону України «Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки», підпункту 24 пункту 12 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 103 (із змінами), наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 28 грудня 2021 р. № 830/21 «Про вдосконалення процесу управління корупційними ризиками», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 лютого 2022 р. за № 219/37555, виходячи із наказу Державної служби України з безпеки на транспорті від 26 квітня 2023 р. № 261 «Про проведення оцінювання корупційних ризиків в Державній службі України з безпеки на транспорті»,,

наказую:

  1. Утворити Робочу групу з оцінювання корупційних ризиків у Державній службі України з безпеки на транспорті у складі, згідно з додатком.
  2. Затвердити Положення про Робочу групу з оцінювання корупційних ризиків у Державній службі України з безпеки на транспорті , що додається.
  3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної служби України з безпеки на транспорті від 24 лютого 2017 р. № 196.
  4. Управлінню документообігу та інформаційних технологій забезпечити оприлюднення цього наказу з додатками на офіційному веб-сайті Державної служби України на транспорті.
  5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

Голова: Євген ЗБОРОВСЬКИЙ


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби з безпеки на транспорті
від 16.05.2023 року № 314

 

ПОЛОЖЕННЯ
про Робочу групу з оцінювання корупційних ризиків
у Державній службі України з безпеки на транспорті

 

  1. Це Положення визначає завдання та повноваження Робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у Державній службі України з безпеки на транспорті (далі – Робоча група), регулює питання організації її діяльності.
  2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про запобігання корупції», Методології управління корупційними ризиками, затвердженій наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 28 грудня 2021 р. № 830/21, зареєстрованій у Міністерстві юстиції України 17 лютого 2022 р. за № 219/37555 (далі – Методологія).
  3. Робоча група є постійно діючим консультативно-дорадчим органом Державної служби України з безпеки на транспорті та утворена з метою ідентифікації, аналізу, визначення рівнів корупційних ризиків у її діяльності й розробки заходів щодо запобігання та впливу на них.
  4. Робоча група у своїй діяльності керується Конституцією України, міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Національного агентства з питань запобігання корупції, іншими актами законодавства та цим Положенням.
  5. Завданнями Робочої групи є:
    • забезпечення об’єктивного та неупередженого оцінювання корупційних ризиків у Державній службі України з безпеки на транспорті;
    • планування роботи з оцінювання корупційних ризиків;
    • дослідження середовища Державної служби України з безпеки на транспорті та визначення обсягу оцінювання корупційних ризиків;
    • обмін інформацією та проведення консультацій із внутрішніми та зовнішніми заінтересованими сторонами, у тому числі шляхом їх опитування (анкетування), інтерв’ювання;
    • здійснення ідентифікації, аналізу та визначення рівнів корупційних ризиків у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті;
    • розробка заходів впливу на корупційні ризики у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті;
    • розгляд та обговорення проєкту звіту про стан виконання антикорупційної програми Державної служби України з безпеки на транспорті, підготовленого уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті, за результатами аналізу інформації про виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою, отриманої від відповідальних за їх реалізацію структурних підрозділів апарату Державної служби України з безпеки на транспорті, її територіальних органів та підприємств, установ та організацій, що належать до сфери її управління.
  6. Робоча група відповідно до покладених на неї завдань:
    • узгоджує організаційні питання своєї діяльності (засоби комунікації, місця проведення зустрічей, способи документування, накопичення інформації, обміну інформацією та інші);
    • складає план оцінювання корупційних ризиків та підготовки антикорупційної програми (далі – план оцінювання);
    • організовує отримання відомостей для оцінювання корупційних ризиків шляхом використання різних джерел інформації;
    • досліджує середовище у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті та визначає обсяг оцінювання корупційних ризиків, зокрема:
      • вивчає структуру Державної служби України з безпеки на транспорті, складає деталізований перелік функцій та активів у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті, що становлять значну економічну цінність;
      • встановлює внутрішні та зовнішні заінтересовані сторони Державної служби України з безпеки на транспорті;
      • аналізує характер відносин внутрішніх та зовнішніх заінтересованих сторін з Державною службою України з безпеки на транспорті (відносини підпорядкування, підконтрольності, підзвітності, спрямування, координації, договірні відносини, відносини у процедурах надання адміністративних послуг тощо);
      • складає перелік внутрішніх та зовнішніх заінтересованих сторін за визначеними нею категоріями й описує характер відносин заінтересованих сторін з Державною службою України з безпеки на транспорті ;
      • формує перелік нормативно-правових актів та розпорядчих документів, що регулюють діяльність Державної служби України з безпеки на транспорті за виконуваними нею функціями;
      • збирає та аналізує за останні три роки, що передують оцінюванню корупційних ризиків, інформацію про інші фактори середовища Державної служби України з безпеки на транспорті;
      • складає аналітичні довідки за результатами збору та аналізу інформації про середовище Державної служби України з безпеки на транспорті;
      • погоджує перелік функцій (окремих процесів) у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті як потенційно вразливих до корупції для їх оцінювання на предмет виявлення корупційних ризиків;
    • ідентифікує корупційні ризики шляхом:
      • опису потенційно вразливих до корупції функцій, процесів (підпроцесів) у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті;
      • аналізу описаних потенційно вразливих до корупції функцій, процесів (підпроцесів) у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті;
      • ідентифікації корупційних ризиків, які існують або можуть виникнути під час реалізації потенційно вразливих до корупції функцій, процесів (підпроцесів) у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті через виявлення та детальне документування таких елементів корупційних ризиків як зміст корупційного ризику, джерело (джерела) корупційного ризику та існуючі заходи контролю, спрямовані на запобігання реалізації корупційного ризику;
    • аналізує корупційні ризики шляхом:
      • визначення рівня імовірності реалізації корупційних ризиків з присвоєнням йому одного з балів, передбачених пунктом 6 підрозділу 5 розділу ІІІ Методології;
      • визначення рівня наслідків від реалізації корупційних ризиків на основі визначення потенційних втрат від реалізації корупційного ризику, відповідно до методики, наведеної у додатку 12 до Методології;
    • визначає рівні корупційних ризиків;
    • розробляє заходи впливу на кожен ідентифікований корупційний ризик;
    • здійснює ведення реєстру ризиків;
    • розглядає пропозиції та зауваження до проєкту антикорупційної програми щодо результатів оцінювання корупційних ризиків;
    • взаємодіє з громадськістю та іншими зовнішніми заінтересованими сторонами з питань, що належать до завдань та повноважень Робочої групи;
    • розглядає, обговорює проєкт звіту про стан виконання антикорупційної програми Державної служби України з безпеки на транспорті, підготовлений уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції Державної служби України з безпеки на транспорті;
    • здійснює, за дорученням Голови Державної служби України з безпеки на транспорті або особи, яка виконує його обов’язки, інші повноваження, спрямовані на реалізацію її завдань.
  7. Робоча група для виконання покладених на неї завдань має право:
    • за письмовим запитом одержувати від структурних підрозділів апарату Державної служби України з безпеки на транспорті, її територіальних органів, підприємств, установ та організації, що належать до сфери її управління, інформацію та документи (їх копії), необхідні для виконання поставлених перед нею завдань, з урахуванням положень законодавства щодо захисту інформації;
    • проводити опитування, інтерв’ювання працівників Державної служби України з безпеки на транспорті та зовнішніх заінтересованих сторін;
    • залучати, у разі потреби, до діяльності Робочої групи інших працівників Державної служби України з безпеки на транспорті, у тому числі працівників її територіальних органів та підприємств, установ та організацій, що належать до сфери її управління;
    • під час оцінювання корупційних ризиків використовувати різні джерела інформації;
    • з метою забезпечення своєї діяльності залучати необхідні матеріально- технічні ресурси;
    • брати участь у публічному обговоренні проєкту антикорупційної програми;
    • вносити Голові Державної служби України з безпеки на транспорті або особі, яка виконує його обов’язки, пропозиції щодо вдосконалення діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті у сфері запобігання та протидії корупції.
    • Робоча група самостійно обирає способи та методи дослідження факторів середовища Державної служби України з безпеки на транспорті та визначення потенційно вразливих до корупції функцій та процесів Державної служби України з безпеки на транспорті, зокрема визначені пунктом 9 підрозділу 3 розділу ІІІ Методології чи у ДСТУ IEC/ISO 31010:2013 «Керування ризиком. Методи загального оцінювання ризику (IEC/ISO 31010:2009, IDT)», прийнятому наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11 грудня 2013 р. № 1469.
  8. До складу Робочої групи входять голова, заступник голови, секретар та члени Робочої групи.

    До складу Робочої групи включаються:

    • працівники структурних підрозділів апарату Державної служби України з безпеки на транспорті, її територіальних органів, які за своїми діловими, моральними якостями та професійним рівнем здатні виконувати обов’язки членів Робочої групи і забезпечити об’єктивні та неупереджені результати оцінювання корупційних ризиків;
    • представники підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Державної служби України з безпеки на транспорті, які володіють знаннями або мають досвід державного управління у сфері безпеки на автомобільному транспорті;
    • представники зовнішніх заінтересованих сторін (за згодою), у разі надходження відповідних пропозицій, які володіють знаннями про середовище Державної служби України з безпеки на транспорті та/або мають досвід роботи у сфері діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті та/або у сфері запобігання та/або протидії корупції, у тому числі представники міжнародних організацій.
    • Персональний склад Робочої групи затверджується наказом Голови Державної служби України з безпеки на транспорті або особи, яка виконує його обов’язки. Визначення голови, заступника голови та секретаря Робочої групи та увільнення їх від виконання обов’язків здійснює Голова Державної служби України з безпеки на транспорті або особа, яка виконує його обов’язки.
    • Зміни до персонального складу членів Робочої групи вносяться наказом Голови Державної служби України з безпеки на транспорті або особи, яка виконує його обов’язки, за пропозицією уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції Державної служби України з безпеки на транспорті.
    • У випадку відмови у включенні до складу Робочої групи особи, яка не є працівником Державної служби України з безпеки на транспорті, або її виключення зі складу Робочої групи таке рішення повинно бути обґрунтованим, доводитися до відома особи та зовнішньої заінтересованої сторони, яка надала її кандидатуру (у разі наявності).
    • На будь-якому етапі оцінювання корупційних ризиків до діяльності Робочої групи можуть залучатися інші працівники структурних підрозділів апарату Державної служби України з безпеки на транспорті, її територіальних органів, підприємств, установ та організації, що належать до сфери її управління.
  9. Голова Робочої групи:
    • організовує діяльність Робочої групи та забезпечує для цього необхідні умови:
      • здійснює підготовку засідань Робочої групи;
      • забезпечує ведення протоколів засідань Робочої групи;
      • забезпечує обмін інформацією між членами Робочої групи;
    • здійснює координацію роботи з оцінювання корупційних ризиків та розробки заходів впливу на корупційні ризики:
      • розподіляє між членами Робочої групи завдання з підготовки матеріалів щодо оцінювання корупційних ризиків у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті;
      • підписує письмові запити Робочої групи до структурних підрозділів апарату Державної служби України з безпеки на транспорті, її територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери її управління, про надання, у визначені ними терміни, інформації та документів (їх копії), необхідних для виконання поставлених перед Робочою групою завдань, з урахуванням положень законодавства щодо захисту інформації;
    • підписує план оцінювання;
    • забезпечує вирішення інших питань, що стосуються здійснення Робочою групою закріплених за нею цим Положенням повноважень.

    У разі відсутності голови Робочої групи на її засіданні його обов’язки виконує заступник голови Робочої групи.

  10. Секретар Робочої групи:
    • готує проєкт порядку денного засідання Робочої групи;
    • інформує членів Робочої групи та запрошених осіб про дату, час і місце проведення засідання Робочої групи, форму його проведення (очна чи дистанційна) та порядок денний;
    • оформлює протоколи засідання Робочої групи;
    • готує інші документи, необхідні для забезпечення діяльності Робочої групи.
  11. Члени Робочої групи мають право:
    • ознайомлюватися з матеріалами, необхідними для реалізації повноважень Робочої групи;
    • висловлювати свою позицію щодо обговорюваних питань під час засідання Робочої групи та брати участь в ухваленні рішень шляхом голосування;
    • вносити до протоколу засідання Робочої групи висловлені ним під час засідання пропозиції та зауваження з порушеного питання;
    • ініціювати, у разі потреби, скликання засідання Робочої групи, а також вносити пропозиції щодо розгляду питань, не зазначених у порядку денному;
    • здійснювати інші дії, пов’язані з діяльністю Робочої групи.
  12. Члени Робочої групи зобов’язані:
    • особисто брати участь у роботі та засіданнях Робочої групи, у тому числі голосуванні;
    • дотримуватися вимог цього Положення;
    • виконувати в межах, передбачених цим Положенням, завдання, визначені головою Робочої групи та у рішеннях Робочої групи;
    • бути неупередженими та об’єктивними при вивченні матеріалів, обговоренні питань та прийнятті рішень;
    • не допускати розголошення відомостей (у тому числі, що містять інформацію з обмеженим доступом), які стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі Робочої групи, і не використовувати їх у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб;
    • у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів виконувати вимоги антикорупційного законодавства.
  13. Основною формою діяльності Робочої групи є засідання, які проводяться відповідно до плану оцінювання або у разі потреби.
  14. Засідання Робочої групи є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини від її персонального складу.
    • Рішення Робочої групи ухвалюється простою більшістю голосів присутніх на засіданні та оформлюється протоколом засідання. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Робочої групи.
  15. У протоколі засідання Робочої групи зазначаються список присутніх на засіданні Робочої групи, питання, що розглядалися, рішення, ухвалені за результатами обговорення відповідного питання, та підсумки голосування.
  16. Кожен член Робочої групи має право внести до протоколу засідання Робочої групи висловлені ним під час засідання пропозиції та зауваження з порушеного питання.
  17. Протокол засідання Робочої групи доводиться до учасників робочої групи шляхом надсилання засобами поштового або електронного зв’язку і зберігається в уповноваженому підрозділі з питань запобігання та виявлення корупції Державної служби України з безпеки на транспорті.
  18. Рішення Робочої групи, ухвалені в межах її повноважень, мають рекомендаційний характер та можуть враховуватися при управлінні корупційними ризиками.

 

Начальник Відділу з питань запобігання та виявлення корупції: Руслан КУРИЖКО