wim-shtrafy-za-porushennia-pry-perevezenni-vantazhu-pereobladnanym-konteinerovozom-sudy-ukhvalyly-rishennia-na-koryst-ukrtransbezpeky

Юридичний департамент Укртрансбезпеки інформує про судову практику оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті.

 

Служба має ряд рішень судів на користь Укртрансбезпеки щодо правомірності постанов про накладення штрафів за адмінправопорушення, зафіксовані WIM-системами. Усі вони стосуються перевантаження під час перевезення вантажів у переобладнаних контейнеровозах.

П’ятий апеляційний адміністративний суд
Справа № 513/153/23
Рішення від 22.06.2023 року

Позиція суду

Відповідно до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання (Наказ МІУ від 17.08.2012 № 521) змінні кузови підлягають сертифікації, а згодом – державній реєстрації (перереєстрації).

Власникам переобладнаних ТЗ видаються нові свідоцтва про реєстрацію із зазначенням нових ідентифікаційних номерів складових частин або особливостей конструкції, що виникли в результаті змін в ній. Це важливо при переобладнанні напівпричепу для перевезення змінного кузова.

Відсутність сертифіката та нового свідоцтва про реєстрацію свідчить про те, що вантажне перевезення не є контейнерним перевезенням, а також не є перевезенням змінного кузову.

Сьомий апеляційний адміністративний суд
Справа № 132/134/23
Постанова від 20.06.2023 року

Позиція суду

Універсальні автомобільні контейнери своїм виглядом мають створювати чітке уявлення про особливий вигляд контейнера. Він не повинен викликати сумнівів ні в кого, зокрема й в особи, що перевіряє правильність винесення постанови про адмінправопорушення.

Шостий апеляційний адміністративний суд
Справа № 369/7375/22
Постанова від 25.05.2023 року

Позиція суду

У контексті п. 22.5 Правил дорожнього руху:

— перевізник, зважаючи на особливості та характер вантажу, зобов’язаний обрати вагу, яка не перевищуватиме як повну масу транспортного засобу, так і навантаження на осі.

Відповідно до п.12.5 Правил транспортування вантажів:

— для транспортування вантаж треба рівномірно розміщувати в кузові таким чином, щоб не була порушена стійкість автомобіля і не утруднювалося керування ним. Вантаж не повинен зміщуватися під час руху, випадати з кузова, волочитися і створювати небезпеку для пішоходів та інших учасників дорожнього руху.

Рішення судів: постанови Укртрансбезпеки про накладення штрафу за адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані в автоматичному режимі, є правомірними.