vahovi-parametry-do-konteinerovoziv-zaznacheni-u-punkti-225-pdr-ukrainy-mozhut-buty-zastosovani-lyshe-za-umovy-perevezennia-konteineriv

Укртрансбезпека інформує про судову практику оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті.

Суть справи

WIM-комплекс зафіксував рух транспортного засобу із перевищенням габаритно-вагових норм на 5,188%: 42,07 т при дозволеній максимальній фактичній масі 40 т.

На власника транспортного засобу накладено штраф 8 500 грн.

Аргументи порушника

Перевізник оскаржив штраф до суду, вважаючи, що при винесенні постанови у ній не було враховано відомості про причеп-контейнеровоз. На його думку, при визначенні перевищення нормативних параметрів слід застосувати збільшену вагову норму 44 т як до спеціалізованого трьох вісного контейнеровозу.

Позиція суду

Шостий апеляційний адміністративний суд відмовив перевізнику у задоволенні позову.

Суд дійшов висновків:

▪️ відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів тягач є трьохвісним, а напівпричіп-контейнеровоз — спеціалізованим трьохвісним вантажним напівпричепом контейнеровозом, проте жодних відповідних маркувань на причепі немає;

▪️ порушник не надав жодних доказів того, що тягач перевозив саме контейнер.

Суд констатував, що зазначені в свідоцтві про реєстрацію напівпричепу дані, про нього як про контейнеровоз, недостатня підстава для того, щоб застосовувати норму пункту 22.5 ПДР – максимально допустимої ваги перевезення для контейнеровозів як 44 т.

З повним текстом рішення можна ознайомитися за посиланням Справа 701/512/24