Укртрансбезпека інформує про судову практику оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, що зафіксовані в автоматичному режимі.
Суть справи
WIM-система в різні календарні дати та періоди часу зафіксувала три вантажні транспортні засоби марки DAF, власником яких є фермерське господарство, що рухалися із перевищенням загальної маси ТЗ на 8,675% (3,47 т), 7,438% (2,975 т), 18,350% (7,34 т), на 27,8% (11,12 тон) та 5,075% (2,03 т) при дозволеній максимальній фактичній масі 40 т.
На перевізника було складено п’ять постанов про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані в автоматичному режимі.
Аргументи порушника
Перевізник оскаржив їх до суду, вважаючи, що на сертифікованих вагах у пункті завантаження та розвантаження підтверджено відповідність ваги транспортних засобів, зокрема по осях, нормативним ваговим параметрам. Фактичні реальні показники зважування зафіксовані у ТТН, які засвідчені підписами відповідальних осіб, а тому жодного перевищення вагових норм не може бути.
Позиція суду
Третій апеляційний адміністративний суд постановою від 02.07.2025 у справі № 188/261/23 всі доводи перевізника відхилив та відмовив у задоволенні позову про скасування постанов.
Суд дослідив належні докази справності автоматичного пункту габаритно вагового контролю у вигляді відповідного сертифікату відповідності, зауважив про безпідставність посилання позивача на наявність ТТН із вказаною вагою вантажу, оскільки в умовах фіксації порушення габаритно-вагових норм в автоматичному режимі ці дані до уваги не беруться.
Також суд вказав, що кожне порушення зафіксоване автоматично і не залежить одне від одного, та оскільки вчинені декілька адміністративних правопорушень, стягнення накладається за кожне порушення окремо.
#Судова_практика