
Укртрансбезпека інформує про судову практику оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті.
Суть справи
WIM-система зафіксувала ТЗ MAN — спеціалізований вантажний сідловий тягач, який рухався із перевищенням нормативних параметрів зазначених пунктом 22.5 ПДР, а саме: перевищення загальної маси вантажівки на 7,438%: 42,97 т при дозволеній максимальній фактичній масі 40 т.
На момент фіксації порушення WIM-системою були зафіксовані наступні параметри ТЗ:
-кількість вісей – 6 шт, спарені колеса – 3 вісь. Відстань між вісями 1-2: 2600 мм; 2-3: 1340 мм; 3-4: 5530 мм; 4-5: 1310 мм; 5-6: 1310 мм;
- навантаження на вісь: 1 – 7000 кг, 2 – 6000 кг, 3 – 10 750 кг, 4 – 8150 кг, 5 – 8150 кг, 6 – 7700 кг.
Власник транспортного засобу отримав постанову зі штрафом на суму 8 500 грн
Аргументи порушника
Не погодившись з постановою, позивач звернувся до суду з позовом. Одним з мотивів позову було те, що відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортний засіб — напівпричіп спеціалізований, н/пр контейнеровоз З-ОСІ, переобладнаний у 2022 році для перевезення контейнерів.
Позивач надав суду копію сертифіката відповідності, що виданий з терміном дії з 25.07.2023 по 24.07.2024.
Позиція суду
Третій апеляційний адміністративний суд відхилив надані позивачем докази та відмовив у позові.
Суд зазначив, що докази не свідчать саме про переобладнання вказаного транспортного засобу, адже сертифікат не відповідає даним технічного паспорту щодо виробника та Технічним умовам (ТУ).
Крім того, суд встановив, що сертифікат втратив дію на час виникнення правовідносин.
Перевізник сплатить штраф у розмірі 8500 грн.
З повним текстом рішення можна ознайомитися за посиланням Справа № 173/3053/24 http://surl.li/sltyhc
#Судова_практика