Укртрансбезпека інформує про судову практику оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті.
Суть справи
WIM-система зафіксувала двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз) MAN, який рухався із перевищенням нормативних параметрів зазначених пунктом 22.5 ПДР, а саме:
- перевищення загальної маси на 6,08%: 42,43 т при дозволеній максимальній масі 40 т.
Власник транспортного засобу отримав постанову зі штрафом на суму 8 500 грн.
Аргументи порушника
Не погодившись з постановою, позивач звернувся до суду з позовом. Позивач вказував, що перевезення вантажу здійснювалося за допомогою спеціалізованого напівпричепа — контейнеровоза, що свідчить про поширення на його ТЗ інших габаритно-вагових норм, передбачених п. 22.5 ПДР України.
Позиція суду
Другий апеляційний адміністративний суд постановою від 3 грудня 2024 року № 554/10169/24 відхилив доводи позивача та відмовив у позові.
При розгляді справи суд встановив, що загальна довжина транспортного засобу на момент фіксації правопорушення становила 15,464 м — замість допустимих 13,716 м.
Сам по собі факт перевищення нормативного параметру загальної довжини ТЗ виключає можливість застосування збільшених нормативів загальної маси 42 т як для двовісного автомобіля з трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 м. Вищевказане перевезення в контексті спірних правовідносин не можна кваліфікувати, як контейнерне перевезення, що у свою чергу виключає можливість перевезення вантажу вагою до 42 т.
Другий апеляційний адміністративний суд дійшов висновку, що вагові параметри до контейнеровозів можуть бути застосовані лише за наявності двох умов: максимальної довжини ТЗ та перевезення контейнеру.
Перевізник сплатить штраф у розмірі 8500 грн.
З повним текстом рішення можна ознайомитися за посиланням Справа № 554/10169/24